måndag 16 februari 2015

Opus Group och den kommande veckan

Tänkte dela med mig av ett bolag jag har på min bevakningslista samt mina tankar kring varför den befinner sig där. Bolaget i fråga är Opus group som handlas på mid cap och är ett företag inom bilprovningsteknologi och drift av bilprovning.

Vi börjar med att se på det tekniska.

Opus group har under vår/sommar 2014 konsoliderat och sedan varit i en fallande trend sedan augusti. De senaste sex månaderna har den dock börjat bygga på ett intressant beteende som den senaste månaden blivit en tydlig triangelformation. Håller den kommer vi att befinna oss på triangelns tak redan mot början av nästa vecka. Samtidigt kommer MA20 möta upp mot MA50.

Volymen har varit svagt ökande under samma tid aktien fortsatt falla vilket ytterligare har visat en divergens som även den talar för att en större rörelse är på väg.

RSI är nedtryckt men kan gå ner mot 30-35 som ytterligare en trigger på vad som håller på att hända.

Min tekniska gissning är att vi kommer få ett positivt utbrott innan första veckan i mars passerat med målkurs 9-9,50 (~30% från dagens slutkurs) inom tre till sex månader. Skulle vi få en reaktion ned mot 6,80-6,90 eller lägre skulle man behöva omvärdera då det brutit de signler jag tittar på.



Vad har vi då för fundamental information att ta i beaktning i samma bolag? Det är kommunicerat att en nyemission är på väg för att säkra kapital och bolaget lämnar rapport på torsdag. Vi har också fått nyheter om minskade marknadsandelar i Sverige samtidigt som man gjort affär i Pakistan.

Med andra ord kan mycket hända innan vi passerat denna vecka och framtidens sanning visar sig i början av nästa.

Det är just detta jag tycker är charmen med att leta bolag att handal aktier i. Världen är aldrig svart eller vit, teknisk eller fundamental; istället alltid ett brett spektrum av nyanser och informationskällor.

Opus stannar kvar på min bevakningslista och vi har en intressant vecka framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar