fredag 26 december 2014

Pensionssparande

Många diskussioner med vänner om hur man ska spara inför pension och tänkte lufta lite hur jag tänker och gör.

Personligen har jag inga problem med att lita på vad jag gör med mina pengar så jag vill ha maximal möjlighet att påverka mitt sparande och investerande utan inlåsningseffekt. Mitt val föll därför på Aktieinvest.

Aktieinvest har tre starka kort som talar för just dem när det handlar om långsiktig investering. Genom att använda deras automatiserade system för månadssparande dras och handlas automatiskt aktier vid ett givet tillfälle varje månad för ett lågt courtage. Vill man ha hjälp med att välja aktier kan man använda någon av de färdiga portföljer som erbjuds av Aktiespararna. På tal om Aktiespararna så får medlemmar i organisationen lägre courtage och ett medlemskap kan här betala sig i sig självt.

I aktier man äger erbjuds sedan courtagefri återinvestering av utdelning som tillsammans med andelsorder gör att man kan få in hela utdelningssumman i nya aktier utan något jobb.

Allt som allt så erbjuds ett enkelt sätt att månadsspara, även mindre summor, hjälp med vad som ska köpas och en morot för att behålla sina innehav.

Rakt igenom, ett väldigt starkt erbjudande för ett långsiktigt sparande enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar